2015.07.16. 15:15, Aliz
Hiba lenne a Ferrari részéről Valtteri Bottasra cserélni Kimi Räikkönent – véli a ma már szakkommentátorként dolgozó egykori versenyző, Marc Surer. A svájci két érvet is felhozott a finnek helycseréje ellen.
Maradhat vagy leváltják? A verseny nélküli háromhetes szünetekben a Forma–1-ben óhatatlanul a versenyzőkérdés és az ezzel kapcsolatos pletykák kerülnek a középpontba, s miután az idei piac egyik főszereplője Kimi Räikkönen lehet, érthető, hogy mindenki a jövőjéről találgat. Vélt vagy valós utódjelöltekből nincs hiány, a legnagyobb esélyest pedig Valtteri Bottasnak hívják.
Az elmúlt másfél évben nyújtott teljesítménye láttán sokan úgy vélik, a finn meg is érett arra, hogy egy valódi nagycsapat versenyzője, valamint a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel csapattársa legyen. De nem mindenki tartja őt az ideális megoldásnak a Scuderia számára. A korábbi F1-es versenyző, Marc Surer szerint például Räikkönen megtartása Vettel szempontjából is előnyösebb lenne. „Kimi az ideális második számú versenyző. Nem politizál, mindig sportszerű. De emellett úgy gondolom, ez már nem az a Kimi, aki korábban volt” – nyilatkozta a svájci a Speedweeknek adott interjújában.
Majd kiemelte: az ő szemében a vörösökhöz már két éve is közel kerülő Nico Hülkenberg lenne az ideális Räikkönen-utód. Szerinte Bottas ellen ugyanis szól egy nyomós érv. „Számomra Nico Hülkenberg lenne az, de van egy olyan gyanúm, hogy második németként nem igazán illene a Ferrariba. Egyúttal azt is kiemelném, hogy a nagyra tartott Bottas jelenleg lassabb annál a Massánál, akit a Ferrari két éve elbocsátott” – utalt arra, hogy az időmérős párharcokat tekintve a Williamsnél a brazil vezet 6-3-ra. „Ha Bottast választják, egyet visszalépnek. 2014 szerintem némiképp eltorzította az összképet a Williamsnél, mivel Massának nagyon sok balesete volt. Szerintem Felipe és Bottas egy szinten állnak, ezért nem tartanám jó ötletnek, ha a Ferrari a finnt választaná. Akkor akár már Massát is visszahívhatnák” – vázolta véleményét Surer.
Visszaesett-e a Ferrari?
És ha már Ferrari, Surer az olaszok silverstone-i, a vártnál gyengébb formájáról is beszélt. Érzése szerint visszaesésük, valamint helycseréjük a Williamsszel nem fordulatot jelzett, csupán a speciális körülmények következménye volt – amit egyébként a csapatfőnök Maurizio Arrivabene, valamint Kimi Räikkönen is hangoztatott a verseny után.
„Én ezt a gumikra vezetem vissza, melyek már Spanyolországban is torzítottak az összképen. Akkor arról volt szó, hogy a Ferrari talán mellényúlt a fejlesztések terén, és nem működnek az új elemek. Aztán a következő futamokon a Ferrari újra jó formában volt, szóval én inkább a gumikeverékekkel hoznám összefüggésbe a formaváltozásukat. A Ferrari különösen hűvösebb időben bírja nehezen munkára a gumikat. Számukra a kemény keverékek csak akkor jelenthetnek előnyt, amikor nagy meleg van, és a többieknél elkezdenek túlmelegedni az abroncsok. Így történt Malajziában is” – magyarázta Surer.
Majd azt azért kiemelte, szerinte a Mercedesszel hatékonyabban fejleszt a konstruktőri bajnokság második helyezettjénél. „A Mercedes nyugodtan fejleszthet, a Ferrarit viszont a fölzárkózás kényszere hajtja. És ilyenkor fennáll a veszélye, hogy bizonyos elemek nem úgy működnek, mint várták. A nagyobb előrelépés, amiben reménykedtek, elmaradt, miközben a Mercedes kisebb lépéseket tett meg, de azok közül valamennyi telitalálat volt.”
„Ha Magyarországon igazán meleg lenne, szerintem a Ferrarinak valós esélye lenne harcba szállni a Mercedesszel a győzelemért. Azt viszont nem tudom elképzelni, hogy a Williams különösen jó legyen ott. A csúcssebességű pályákon, mint Spa vagy Monza, azonban sokkal jobbak a kilátásaik – ott Silverstone-hoz hasonlóan ismét megnehezíthetik a Ferrari dolgát” – tekintett előre.