21 futam? A pilóták élveznék, de…2015.07.16. 15:14, Aliz
A Forma-1-es pilóták többsége örömmel fogadja a rekordhosszúságú, 21 nagydíjat tartalmazó versenynaptárat, a sport vezetőinek azonban óvatosnak kell lenniük a menetrend megalkotásakor, a szerelők számára ugyanis kimerítő lehet egy ilyen hosszú szezon – figyelmeztet Jenson Button.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt hét végén adta ki első 2016-os naptártervezetét, melyben 21 versenypálya kapott helyet, Németország ugyanis visszatér, Azerbajdzsán pedig – az Európai Nagydíj új otthonaként – csatlakozik a Forma-1 körforgásához, miközben az idei menetrendet alkotó 19 aszfaltcsík megtartja helyét. Ha a folytatásban egyik helyszín sem veszíti el a rendezés jogát, 2016-ban minden idők leghosszabb Forma-1-es szezonja vár a résztvevőkre.
A 2016-os évad nemcsak hosszú, hanem meglehetősen zsúfolt is lesz, összesen ugyanis hét egymást követő versenyhétvégét láthatunk majd, a szezon közben pedig csak egy hosszabb szünet áll majd a versenyzők és a csapattagok rendelkezésére. A mezőny legtapasztaltabb versenyzője szerint ez – a zsúfolt és rekordhosszúságú menetrend – komoly nyomást helyez majd a háttérben dolgozó mérnökök és szerelők vállára, noha maguk a pilóták valószínűleg örömmel fogadják a változást.
„Úgy gondolom, a pilóták számára ez [a hosszabb versenynaptár] pozitív, hiszen mind imádunk versenyezni” – idézi Button szavait a Press Association hírügynökség. „A szerelőkre és a csapatokra azonban egy rendkívül hosszú és kemény szezon vár; nekik tényleg nem lesz könnyű dolguk, hiszen nagyon sokat dolgoznak majd, és kevésszer tudnak hazamenni, tehát ritkán találkoznak a családtagjaikkal. Éppen ezért, az én véleményem szerint nagyon óvatosnak kell lennünk, amikor a versenynaptár bővítéséről beszélünk” – folytatja gondolatmenetét a tizenötszörös futamgyőztes.
Márpedig egyelőre nem tűnik elképzelhetetlennek, hogy a jövőben még tovább bűvöl a királykategória versenynaptára, hiszen az elmúlt időszakban több ország is jelezte, szívesen vendégül látni a Forma-1 mezőnyét. A leggyakrabban Katar szerepel a hírekben – főleg azt követően, hogy az országot az F1 részvényeinek felvásárlásával is szóba hozták – de a sport üzleti ügyeit intéző Bernie Ecclestone szívesen visszatérne Dél-Afrikába, a Kanadai Nagydíj ideje alatt pedig ismét tárgyalóasztalhoz ült a naptárból több alkalommal is kieső New Jersey-i futam főszervezőjével.
|