2015.07.05. 20:37, Aliz
Kimi Räikkönen elismerte, csúnyán elszámolta magát a kerékcseréknél, s ennek köszönhetően veszítette el esélyét a dobogós helyre. A finn ugyanakkor nem bánt meg semmit.
Az állásáért is küzdő finn egész hétvégén jobb formában volt, mint csapattársa. Az időmérő edzésen sikerült is legyőznie Sebastian Vettelt, és sokáig úgy állt, a versenyen is őt intik le előkelőbb pozícióban (az 5. helyen). Aztán jött a szemerkélő eső, Kimi Räikkönent pedig csúnyán csőbe húzta.
Az eleinte csak rémisztgető csapadék miatt sokan elkezdtek csúszkálni a pályán, és erre reagálva 2007 bajnoka aztán a boxba is hajtott köztes esőgumikért. Alighogy megtette, az eső alábbhagyott. Räikkönen több körön keresztül 4-5 másodperccel lassabb volt emiatt a slickeken haladó riválisainál, akik meg is előzték őt. Aztán mire valóban megérkezett az égi áldás, gumija már olyannyira elkopott, hogy a hajrában végül még egyszer ki kellett állnia.
Az eset a 2009-es malajziai futamot idézte – jóllehet, a „Jégember” ezúttal jégkrém helyett egy 8. hellyel zárta napját. A futam után elismerte, egyszerűen rosszul mérte föl a helyzetet. „Körről körre sokat változott a helyzet. Az egyik körben rendkívül csúszós volt, aztán helyenként jobb lett, majd a hatos és hetes kanyarnál megint rosszabb. Eléggé csúszkáltam, és mivel úgy tűnt, jobban eleredt, úgy döntöttem, bejövök. Azt gondoltam, továbbra is fog esni. Négy körrel korábban jöttem, rosszul döntöttem. De legalább megpróbáltam” – nyilatkozta a finn, akinek csapattársa mindeközben türelmesen kivárt, s a megfelelő időzítéssel lecserélt kerekeivel végül harmadiknak kapaszkodott fel.
Előtte azonban már Räikkönen elé került: a 39. körben Vettel a pályán előzte meg csapattársát, aki ezt követően hajtott a boxba. Elmondása szerint azonban a manővernek semmi köze nem volt döntéséhez. „Nem, a gumik rendben voltak. Oké, volt egy meleg pillanatom a hetes-nyolcas kanyarnál, mivel elég nehéz volt felmérni, hol csúszósabb a pálya. A sisakrostélyomon is esőcseppek voltak. Csökkent a tempóm az egyenesben, és Sebastian megelőzött. De amúgy is úgy döntöttem volna, hogy kijövök abban a körben. Végül túl korai volt, de megpróbáltam…” – vigasztalta magát Räikkönen.
Főnöke, Maurizio Arrivabene elsősorban a csapat gyengébb tempója, s nem Räikkönen taktikai mellényúlása miatt értékelte pesszimistán eredményüket. „A pohár inkább félig üres, mintsem félig teli. Jól dolgoztunk a stratégia terén – az eső segített nekünk. De ha a verseny mindvégig száraz maradt volna, más lett volna az eredmény. Ezt komolyan kell vennünk, és tovább kell dolgoznunk, hogy megoldjuk a problémákat” – nyilatkozta az olasz.
Majd a kérdésre, milyen problémákra céloz, elmondta: „Ezeket házon belül kell megtárgyalnunk. Elég lassúak voltunk az egyenesekben, miközben a gyors kanyarokban nem tudtuk visszanyerni az elveszített időt” – magyarázta.