Räikkönen elmondta, miért pördült meg2015.06.08. 10:49, Aliz
A Ferrari motorvezérlését tette felelőssé Kimi Räikkönen a Kanadai Nagydíj első felében látott megpördüléséért. A finn már a múlt évben is hasonló helyzetben találta magát.
Kanadában megszakadt a Ferrari idei dobogós sorozata. Nem kis mértékben annak köszönhetően, hogy Kimi Räikkönen a boxkiállását követő körben megpördült a hajtűkanyarban, s elveszítette harmadik pozícióját. A finn versenyző már a rádión is megemlítette csapatának: a múlt évben pontosan ugyanígy forgott meg ugyanebben a kanyarban – érzése szerint hasonló ok miatt.
2007 bajnoka úgy véli, a Ferrari kerékcsere utáni motorvezérlése okozta a bajt. „Valami más volt, mint az év eddigi szakaszában, máskülönben biztosan nem pördültem volna meg. Ennek semmi köze nem volt a gumikhoz” – magyarázta a finn, cáfolva, hogy a hideg abroncsok okozták volna vesztét. „Ez a kiállásommal lehet összefüggésben, a motorvezérléssel és hasonlókkal. Most már tudjuk, talán okosabbak is lehettünk volna ezzel kapcsolatban, talán elkerülhettük volna, de a vezérlésen múlt. Nem tudom, hogy magyarázzam el. Rálépsz a gázra egy kicsit, de a forgatónyomaték teljesen más, és már nincs mód irányítani. Elég hülye dolog, de megtörtént, tanulni fogunk belőle.”
Räikkönen főnöke, Maurizio Arrivabene hozzátette, csapatuk további elemzéseket végez, hogy rájöjjön, mi is történt pontosan. „Megpördült a hajtűben, és még nem egészen értjük, miért. Lehet, hogy valami hanyagságról van szó, mivel azt mondta, a múlt évben is ez történt. Hiba lenne őt vagy a csapatot okolni bármiért is. Ő is keményen nyomta, de bizonyos hibák lelassították a futam bizonyos szakaszaiban.”
A Ferrari ezen a hétvégén vetette be először új motorját, melynek fejlesztéséhez három módosító pontot is fölhasznált. Noha az eredmény ezúttal nem volt a legjobb, Räikkönen úgy érzi, előrelépést jelentett az erőforrás. „Jobb helyezéseket vártunk, jobba tempóra is számítottunk a Mercedes ellen, de szerintem ez a pálya megmutatja, ha valamiben gyengébb vagy. Biztos vagyok benne, hogy a fejlesztések jók, úgy működtek, ahogy vártuk, de még kemény munka vár ránk, hogy javítsunk az összképen. Biztosra veszem, hogy az átlagosabb pályákon erősebbek leszünk, és akkor majd kiderül, mekkora különbséget hozott (az új motor). Reméljük, hogy közelebb kerülünk, és jobb eredményeket érünk el.”
|