2015.02.06. 21:35, Aliz
Kilométerek tekintetében a Mercedes, köridők vonatkozásában a Ferrari bizonyult a legsikeresebbnek az év első kollektív tesztjén. Összegyűjtöttük a négynapos jerezi gyakorlás legfontosabb, legérdekesebb statisztikáit.
Gyorsaságban a Ferrari vitte a prímet
A négy napból három alkalommal egy Ferrari végzett az élen Jerezben – s valamennyi alkalommal két Ferrari-motorral hajtott autót láthattunk a tabella első két helyén. Az összesített eredményeket tekintve teljes a Ferrari-uralom: Kimi Räikkönené a hét legjobb ideje, őt pedig Sebastian Vettel követi. Érdekesség, hogy a finn lágy gumival elért legjobbja alig másfél tizeddel gyorsabb, mint csapattársáé, aki a közepes keverékkel teljesítette ezen körét a második napon.
A listán az első nem Ferrari-motoros versenyző Nico Rosberg, aki a négy nap során mindenkinél több kört teljesített. Az első renault-s a lista 9. helyén álló Max Verstappen.
A jerezi teszthét összesített eredménye
|
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Nap |
Kör |
1. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:20,841 mp |
4. |
198 |
2. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:20,984 mp |
2. |
148 |
3. |
Felipe Nasr |
Sauber |
1:21,545 mp |
3. |
199 |
4. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:21,982 mp |
3. |
308 |
5. |
Marcus Ericsson |
Sauber |
1:22,019 mp |
4. |
182 |
6. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:22,172 mp |
4. |
205 |
7. |
Felipe Massa |
Williams |
1:22,276 mp |
3. |
144 |
8. |
Valtteri Bottas |
Williams |
1:22,319 mp |
2. |
134 |
9. |
Max Verstappen |
Toro Rosso |
1:22,553 mp |
4. |
168 |
10. |
Pastor Maldonado |
Lotus |
1:22,713 mp |
3. |
137 |
11. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso |
1:23,187 mp |
3. |
183 |
12. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
1:23,338 mp |
1. |
83 |
13. |
Romain Grosjean |
Lotus |
1:23,802 mp |
4. |
53 |
14. |
Danyiil Kvjat |
Red Bull |
1:23,975 mp |
4. |
80 |
15. |
Jenson Button |
McLaren |
1:27,660 mp |
4. |
41 |
16. |
Fernando Alonso |
McLaren |
1:35,553 mp |
3. |
38 |
|
A megbízhatóság terén a Mercedes az úr
Ami a teljesített köröket és kilométereket illeti, a csúcstartó toronymagasan a Mercedes. Őket a Sauber, a Toro Rosso és a Ferrari követi. A lista alján az egy napot kihagyó Lotus, valamint az erőforrás-problémákkal küszködő Red Bull és McLaren található.
A motorgyártók között szintén a Mercedes bizonyult a legmegbízhatóbbnak, ám miután ők három, a második Ferrari viszont csak két csapattal képviseltette magát Jerezben, az olaszoknak sincs miért szégyenkezniük. Az utolsó Honda a maga 350 kilométerével még a Renault-tól is jócskán le van szakadva.
A csapatok által megtett körök, kilométerek
|
|
Csapat |
Kör |
Km |
1. |
Mercedes |
516 |
2285 |
2. |
Sauber |
381 |
1687 |
3. |
Toro Rosso |
352 |
1559 |
4. |
Ferrari |
347 |
1537 |
5. |
Williams |
278 |
1231 |
6. |
Lotus |
190 |
841 |
7. |
Red Bull |
165 |
731 |
8. |
McLaren |
79 |
350 |
|
A motorgyártók által megtett körök, kilométerek
|
|
Gyártó |
Kör |
Km |
1. |
Mercedes |
984 |
4357 |
2. |
Ferrari |
728 |
3224 |
3. |
Renault |
517 |
2290 |
4. |
Honda |
79 |
350 |
|
Kevesebb csapat, de jóval több kör, mint 2014-ben
A teszt végén szokásához híven a gumibeszállító Pirelli is közzétette a maga statisztikáit. Ebből kiderül, hogy a négynapos teszt során összesen 2294 kört teljesített a mezőny. Tavaly 1470 kört futottak, ám akkor 8 helyett 10 csapat vett részt az év első gyakorlásán. 2014-ben a jerezi teszthét legjobb idejét a mclarenes Kevin Magnussen futotta: 1:23,276 mp.
Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója: „A jerezi négynapos teszt egészen simán ment, valamennyi csapat több kört tudott megtenni, mint tavaly ilyenkor, ami megmutatja, mekkorát fejlődött a hibrid technológia. Különböző időjárási körülményeket is megtapasztalhattunk ezen, a gumikat meglehetősen koptató pályán, és nem voltak gondok, összességében pozitívan nyilatkoztak a versenyzők. Ami a gumikat illeti, a két barcelonai teszt sokkal reprezentatívabb lesz, feltéve, ha az időjárás kedvező marad. A téli kemény prototípusgumit – ezt kimondottan a tesztekre terveztük, mert gyorsabban melegszik fel – örömmel fogadták, a versenyzők gyakran is használták. Az új autókról kiderült, hogy máris nagyon sokat fejlődtek 2014-hez képest, és azt várjuk, hogy a márciusi melbourne-i rajtig még tovább javulnak majd.”
A Pirelli statisztikái
– A Pirelli összesen 284 garnitúra gumit szállított Jerezbe. Ebből 5 szuperlágy, 37 lágy, 120 közepes, 57 kemény, 40 köztes esőgumi és 25 normál esőgumi volt.
– A négy nap során összesen 155 szett abroncsot használtak fel. Ebből 0 szuperlágyat, 21 lágyat, 83 közepest, 29 keményet, 16 köztes esőgumit és 6 normál esőgumit.
– A Pirelli ezen felül 16 téli kemény prototípusgumit is a csapatok rendelkezésére bocsát. Ebből két-két szettet használhatnak a három téli teszt során. Ezen gumitípus nem képezi részét az idei bajnokságban használt gumiskálának: kizárólag a februári európai hűvös körülményekhez tervezték őket.
A leghosszabb etapok gumitípusonként:
szuperlágy – 0 kör
lágy – Maldonado (Lotus), 19 kör (3. nap)
közepes – Rosberg (Mercedes), 29 kör (1. nap)
téli kemény – Rosberg (Mercedes), 34 kör (1. nap)
kemény – Rosberg (Mercedes), 42 kör (1. nap)
köztes esőgumi – Rosberg (Mercedes) 25 kör (3. nap)
esőgumi – Nasr (Sauber), 4 kör (2. nap)
A napi legjobb köridők során használt gumik:
1. nap: Sebastian Vettel (Ferrari) – 1:22,620 mp, közepes keverék
2. nap: Sebastian Vettel (Ferrari) – 1:20,984 mp, közepes keverék
3. nap: Felipe Nasr (Sauber) – 1:21,545 mp, lágy keverék
4. nap: Kimi Räikkönen (Ferrari) – 1:20,841 mp, lágy keverék
A következő téli tesztet február 19-e és 22-e között rendezik Barcelonában.