*

FŐOLDAL

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
News

Hamarosan beköszönt a háromautós csapatok kora?

2014.10.27. 20:30, Aliz

A megszűnés szélére kerülő és súlyos anyagi nehézségekkel küzdő kiscsapatok láttán a Forma–1 számára egyre valósabb lehetőségnek tűnik a háromautós csapatok modellje. De vajon mennyire reális lehetőség ez az idei vagy a jövő évi szezonban?

A Caterham pénteken engedélyt kapott Bernie Ecclestone-tól arra, hogy szükség esetén kihagyják az austini és az interlagosi versenyt. De nem csupán a zöldek lába alatt vált ingataggá a talaj mostanság. Az Auto Motor und Sport nemrég arról számolt be, hogy a Marussia a Belga Nagydíj óta szintén máról holnapra él, s a csapat kiadásait csupán Max Chilton és Alexander Rossi szponzorai révén tudják fedezni. A lap azt írta, hogy az istállónak az Austinba és Interlagosba való elutazáshoz is úgy kell összekuporgatnia a pénzt, miközben a tulajdonos Andrej Cseglakov szeretné értékesíteni az istállót.

„Kilencedikként a konstruktőri bajnokságban elég vonzó csomagot jelentenének. Ha viszont idő előtt kiszállnak, semmit sem ér a csapat” – írja a német szaklap. Az Auto Bild és az oroszChampionat mindeközben arról számolt be, hogy a kiscsapatot a határidő is sürgeti, ugyanis valamiből fedezniük kellene a Ferrari erőforrásait is. Velük egy cipőben jár a Force India, amely csapat a hírek szerint szintén késésben a Mercedes-nek való fizetéssel, míg a Saubernek csak Bernie Ecclestone közbejárásával sikerült rendeznie adósságát a Ferrari felé.

Amennyiben a két kiscsapat nem élné meg a 2015-ös szezont, a mezőny 18 autósra fogyatkozna. De hogy húsz alá csökkenjen a résztvevők száma, arra már az idei hátralévő futamokon is van némi esély: a Caterham indulása mellett az is kérdéses, a Marussia indít-e két autót Austinban. AzAuto Motor und Sport azt írja, Bernie Ecclestone és a csapatok között létezik egy megállapodás, melynek értelmében ha 20 alá csökken az autók száma a, egyes istállóknak harmadik autóval kell feltölteni az üres helyeket. A lista élén pedig három alakulat áll: a Ferrari, a Red Bull és a McLaren.

Az Autosport az FIA köreiből úgy értesült, annak lehetősége kizárható, hogy ezen alakulatok közül bármelyik is már az idei szezonban három autót indítson.

De ki állná a harmadik autó költségeit?

Ha idén tehát nincs is tervbe véve a mezőny ilyen módon történő feltöltése, 2015-től továbbra is fennállhat a harmadik autó indításának lehetősége. A Ferrari és a Red Bull a hírek szerint már jelezte Bernie Ecclestone-nak, hogy bele is egyezne ebbe, a McLaren azonban még habozik. Ha nemet mondanának, a megállapodás szerint a Mercedes következne a sorban. A németek sportigazgatója, Toto Wolff szerint a harmadik autó bevetésére való felkészüléshez ugyanakkor több időre lenne szükségük. „Mindenekelőtt meg kell oldanod a logisztika, az infrastruktúra kérdéseit és fedezned kell a harmadik autó költségeit. Aztán megfelelően ésszerű szabályokat kell hoznunk arról, ki is futtatja a harmadik autót, ki vezetheti, milyen festéssel, vagy hogy hogyan szerezhetnek pontot. Nagyon sok mindent meg kéne oldanunk, és nem látom, hogy ez megtörtént volna” – magyarázta Wolff.

Az Auto Motor und Sport egy másik bennfentest is idéz: „Senki sem gondolta még át a következményeket. Van itt pár elég vicces ötlet, de ma még senki sem tudja, hogy kéne ennek lezajlania.”

Ami a harmadik autó költségeit illeti, a Mercedes számításai szerint ez plusz 20-25 millió euróba kerülne. Az érintett nagycsapatok azt szeretnék, ha ezt a többletköltséget Bernie Ecclestone segítségével tudnák kifizetni: például azon pénzekből, melyeket az F1 az eltűnt csapatok kiesésével megspórol magának. Más kérdés, hogy a kisebb csapatok azt szeretnék, ha ezt az összeget inkább igazságosan elosztanák a megmaradó csapatok között – ahelyett, hogy tehetős riválisaikat tennék még tehetősebbé általuk…

Harmadik autó csak fiataloknak?

Az Auto Motor und Sport végül megemlíti, számos gyakorlati kérdést is tisztázni kellene a harmadik autó bevezetése előtt. Például azt, miként oldanák meg, hogy egy csapat garázsában egyszerre három autót készítsen fel; mi történik majd 2016-ban, amikor a Haas csatlakozik a mezőnyhöz, újra bővítve annak létszámát; de azt is kiemelték, hogy a harmadik autóba a tervek szerint csak fiatal újoncokat ültethetnének, ami például ellehetetlenítené, hogy a Ferrari jövőre egy világbajnok triót, a Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso hármast indítsa a bajnokságban. Ami az utánpótlást illeti, az említett alakulatok közül egyébként a Red Bullnál Carlos Sainz Jr., a Ferrarinál Raffaele Marciello, a McLarennél Stoffen Vandoorne, a Mercedesnél Pascal Wehrlein szerepeltetése jöhetne szóba.

Még nincs hozzászólás.
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?