*

FŐOLDAL

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
News

Mi állhat Räikkönen leggyengébb F1-es szezonjának hátterében?

2014.12.16. 21:40, Aliz

Szenvedés. Ha egy szóval kéne jellemezni Kimi Räikkönen második ferraris korszakának első évét, talán ez illene rá leginkább. De mi vezetett idáig? A Ferrari mérnökei és a finn az okokról meséltek.

Nem túlzás kijelenteni: Kimi Räikkönennek a 2014-es volt F1-es pályafutása leggyengébb szezonja. Nulla dobogó, hatalmas vereség a csapattárs Fernando Alonsótól, egész éven át tartó szenvedés és szürkeség. Hogy mennyire csalódást keltő volt 2007-bajnokának szezonja, azt jól szemlélteti az Autosport szezon végi elemzésében megemlített tény: ha első, 2001-es sauberes évének eredményeit a mostani pontrendszerre vetítjük, aaz újonc Räikkönen 11 egységgel veri mai bajnoki, ferraris énjét…

A „Jégember” idén számtalanszor elmondta, küszködését idei autójának gyenge első tengelye, jellemző alulkormányzottsága okozta. „Már a gokartban sem szerettem soha, amikor az eleje nem akart fordulni – a stílusomat az jellemzi, hogy próbálok minél nagyobb sebességet vinni a kanyarokba és próbálom megtartani azt a kanyar közepén. Ehhez szoktam hozzá. Alapvetően minden év és minden autó más, de továbbra is úgy gondolom, ez a leggyorsabb módja a vezetésnek: amikor az autó úgy működik, ahogyan akarod” – idézte Räikkönent az Autosport.

„Ezzel szenvedtek most. Ha nem vagy képes olyanná alakítani az autódat, amilyenre szeretnéd, és nem tudsz úgy fékezni, ahogy akarsz, mert folyton csúszkálsz és blokkolsz, az autó eleje kiszámíthatatlanná válik. És ha kicsit is veszítesz a kanyarban, a következő egyenesben is lassabb leszel. Talán ez kis dolognak tűnik, egy teljes körön viszont sokkal nehezebb, és az időkülönbség is jelentős lesz.”

Hogy mennyire, az persze pálya- és gumifüggő volt. Ennek köszönhető, hogy Räikkönen az olyan helyszíneken, mint Spanyolország vagy éppen Spa közelebb tudott férkőzni csapattársához. AzAutosport elemzése azonban arra is rávilágít, hogy Räikkönennek az idei évre megváltozott autók sem játszottak a kezére.

James Allison, a Ferrari technikai igazgatója az elmúlt két évben a Lotusnál is együtt dolgozott 2007 bajnokával, így pontosan tudja, mitől a nagy eltérés a tavalyi és az idei „Jégember” között. A brit a szabályváltozásoknak is komoly szerepet tulajdonít. „Kimi sajátossága, hogy elég keményen bánik az autó elejével, és gyengéden a hátuljával. Az F1-es autóknak összességében a hátulja a meghatározó, a múltban ez volt Kimi ütőkártyája. Ennek ellenére Kiminek ezen előnye kiaknázásához olyan autó-gumi kombinációra van szüksége, amely lehetővé teszi számára az első rész kemény igénybevételét” – magyarázza Allison.

Majd Alonsóval is összeveti a finnt. „Fernando és Kimi mindketten bajnokok és rendkívül gyors versenyzők. Ha Kiminek olyan autót adsz, amellyel érvényesülhet, olyan közel lennének egymáshoz, hogy nehéz lenne akár egy dohánypapírt kettejük közé helyezni. A kezdetekkor Fernando az autó hátsó részét érezte nehézkesnek, Kimi viszont az elejét. Ez annak tudható be, hogy Fernando hozzá képest sokkal kevesebbet dolgozik a kanyarbejáraton, de sokkal többet a kanyarkijáraton.”

Érvényesülni képtelen tehetség

Felvetődik az a kérdés is, vajon a Ferrari melyik versenyzője tanácsait követte inkább az autó fejlesztésénél. Az Allison által elmondottakból, valamint Räikkönen most következő szavaiból ugyanis arra következtethetünk, talán a spanyol határozta meg az irányt az olaszok számára. „Az autó hátulja egyértelműen javult, az eleje viszont problémát okoz számomra és úgy érzem, lekorlátol. A gyors kanyarokban, a lassú kanyarokban – mindenütt ugyanaz a történet, és egész körön át hátráltat” – mondta Räikkönen.

Más kérdés persze, hogy a finn problémáin a mérnökök elmondása szerint jóval nehezebb volt segíteni. Allison ráadásul úgy véli, Räikkönen helyzetét csak tovább súlyosbították az új V6-ossal kapcsolatos problémák, valamint az új technológiák is. „A 2014-es autók alapvetően trükkösek. Ráadásul az F14 T nem egy egyszerű eset. Az év során jelentősen fejlesztettük, de a riválisokhoz képest még mindig hiányzott a leszorítóerő és az erő, a kezelhetőségét pedig az enyhe kiszámíthatatlanság jellemzi.”

„Kimi egész életében versenyautókat vezetett, és a tehetségét remekül képes kamatoztatni a kanyarbejáratokon, ami lehetővé teszi, hogy a hátsó kerekekkel kíméletes legyen a kijáratnál. Idén ha kíméletes voltál a hátsó résszel, az aranyat ért, nekünk viszont nagy kihívás volt olyan autót Kiminek adni, amivel használni tudja a tehetségét.”

A Ferrari másik mérnöke, Pat Fry ugyancsak régről ismeri Räikkönent és vezetési stílusát, hiszen a Ferrari előtt a McLarennél is együtt dolgozott vele. A brit versenyzője idei nehézségei kapcsán egyetért Allisonnal. „Kimi sokkal többet szenved az autó elejével Fernandónál, és ha nem boldogulsz az elejével, az autó hátulja és problémát okoz. A lágyabb gumikon kevésbé rossz a helyzete. Elég csak megnézni Szingapúrt, ahol a szuperlágy gumin rengeteg időt nyert. Az első gumik felmelegítése nehezen megy neki, és elég nehéz megérteni ezt.”

„Sokszor halljuk a versenyzőktől, milyen nagy kihívás boldogulni ezekkel a gumikkal. Amint elkezdesz spórolni az üzemanyaggal, a gumi hőmérséklete csökkenni kezd, és képtelen vagy megtartani az egyensúlyt. Aztán jobban nyomod és visszatér. Minél keményebb vagy, annál jobb leszel. Fernando stílusa remekül illik ezekhez a gumikhoz, és ő képes is alkalmazkodni a problémákhoz. Kimi sokkal érzékenyebb az első részre. Ugyanez volt már a McLarennél is. Emlékszem, az egyik szezon során hét különböző első felfüggesztést használtunk…” – magyarázta Fry.

Két tényező, ami reményt adhat

A bírálók persze joggal kérhetik számon Räikkönenen: ha Alonso képes alkalmazkodni a problémákhoz, világbajnokként tőle is elvárható lenne ugyanez. Ő viszont úgy látja, az alkalmazkodásnak is megvannak a határai. Szerinte erre a legjobb példa, hogy 2013-ban a Lotusa sem volt tökéletes, a szezon elején mégis jól boldogult vele, miközben a második félévre megváltozott gumikkal már kevésbé. „A múlt év első felében gondjaink voltak a fékezéssel és az első gumikkal. Aztán jöttek a kevésbé jó gumik, és nem voltam túl boldog, mert jobban tetszettek az év első felében használt abroncsok. Sok tényező kombinációja volt ez, és időnként korlátoltak a lehetőségeid. Idén egy olyan területnél rekedtünk meg, amire nehéz megoldást találni” – érvelt.

Räikkönen rajongói most abban bízhatnak, Alonso távozásával a Ferrari talán többet tesz majd azért, hogy az ő ízlésének megfelelően alakítsa autóját. És akár az is kedvezhet neki, hogy – az idén szintén nehéz szezont futó, s hozzá hasonló problémákkal küszködő – új csapattársa, Sebastian Vettel vezetési stílusa jobban hasonlít az övéhez.

Fry elmondta, elsősorban a csapattól függ, Räikkönen mire lesz képes a jövőben. „Meg kell próbálnunk megfelelő kompromisszumot találni számára. Szerintem még mindig úgy vezet, ahogyan mindig is. Hogy ki tudjuk hozni belőle a legjobbat, megfelelő autót kell biztosítanunk a számára” – vonta le a következtetést a mérnök, akit egyébként a hírek szerint hamarosan meneszteni fog a maranellói csapat.

Hogy a Ferrarinak ez mennyire sikerül, nagyon is meghatározó lehet Räikkönen szempontjából. Amennyiben a finn szeretné meghosszabbítani 2015 végén lejáró szerződését a Scuderiával, sokkal jobb teljesítményre lesz szüksége a következő évben. Ráadásul ha olyan súlyos vereséget szenved Vetteltől, mint idén Alonsótól, nem valószínű, hogy a Ferrari ugyanilyen elnéző lesz vele szemben.

A Ferrari új vezetője mindkét pilótától egy-egy győzelmet szeretne

2014.12.16. 21:38, Aliz

Egyet Vettelnek, egyet Räikkönennek - hangzik a Ferrari új csapatvezetőjének idealista, ám mégsem elrugaszkodott terve a jövő évi győzelmek számát illetően. Ám Maurizio Arrivabene hangsúlyozza, neki sincs varázspálcája.

Egyik első interjúját adta a Ferrari csapatfőnökeként az idei szezonzáró után kinevezett Arrivabene, amikor az istállóhoz közel álló újságírónak, Leo Turrininek nyilatkozott. A Marlboro korábbi alelnöke szerint hiba lenne azonnali csodát várni érkezésétől, de a céljait illetően már jövőre sem adja alább a futamgyőzelmeknél.

„Amikor az emberek azt kérdezik, hogy a pályán mikor láthatunk majd változást, azt válaszolom, hogy én sem rendelkezem varázspálcával. 2015-ben elég lenne, ha csak két versenyt nyernénk: egyet Vettel, egyet pedig Räikkönen” - árulta el vágyát, ami máris sikeresebb szezont jelentene az idei, mindössze két dobogós helyet hozó próbálkozásnál.

„Lassan Seb is kezdi megérteni, hogy mi is maga a Ferrari. Kimi már tudja, és neki ráadásul megvan az a jó tulajdonsága, hogy átlagos srác tud maradni egy olyan világban, ahol sokan nagyon hamar elrugaszkodnak a valóságtól - de szerencsére Seb nincs ezek között.”

„Egyikünk sem azért van itt, hogy a múlt miatt sajnálkozzon. Nincsenek kétségeim afelől, hogy az elnökünk, [Sergio] Marchionne elkötelezett a harcunkat illetően. Meg fogják látni, idővel elillan a vele kapcsolatos aggodalmuk azoknak is, akik nem ismerik őt.”

Arrivabene a hírek szerint részben azért is lett kinevezve a Ferrari csapatának élére, mert évek óta képes megtalálni a közös hangot Bernie Ecclestone-nal, az F1 kereskedelmi oldalának irányítójával. Ám a csapatfőnök mostani megjegyzésével mégis mintha kicsit odaszúrt volna a sport értékeit sokak szerint nem megfelelően hirdető üzletembernek.

„Ami a politikát illeti, a Ferrari nem olyan döntéseket akar, amelyek a cégünknek használnak, hanem olyanokat, amelyek mindenki javára válnak, aki szereti a sportot” - fejtette ki elveit az új csapatvezető. „Bárki is irányítja a versenyzés világát, fel kell ismernie, hogy vissza kell szereznünk a nézőket. Engem nem érdekelnek a Rolexszel kapcsolatos beszédek, csak azt akarom, hogy a Formula-1 olyan népszerű legyen, mint az olimpia és a futball világbajnokság. Korábban már elérte ezt, így most csak vissza kell térnünk arra a szintre.”

Így készül Räikkönen az apaszerepre

2014.12.16. 21:37, Aliz

A következő szezonban már édesapaként versenyezhet tovább Kimi Räikkönen. A finn a Ferrari abu-dzabi évbúcsúztatóján elárulta, hogy készül gyermeke születésére és kitől kér majd tanácsokat a babaneveléshez…

Sebastian Vettel, Romain Grosjean, Pastor Maldonado és Felipe Massa után hamarosan újabb taggal bővül a Forma–1-es apukák tábora. Kimi Räikkönen barátnője, Minttu Virtanen még a nyár folyamán osztotta meg a nagyvilággal a nagy hírt: anyai örömök elé néz. Az efféle változás egyes sportolókat visszavethet, másokra viszont semmilyen hatással nincs. A Ferrari évadzáró abu-dzabi rendezvényén a La Gazzetta dello Sport arról faggatta 2009 bajnokát, számít-e változásra születésével, ám a finn a rá jellemző stílusban válaszolt.

„Nem tudom, milyen lesz, mivel még sosem éltem át hasonlót. Fiatal férfiként nem gondolkodsz ilyesmiken. Otthon biztosan sokkal több lesz a dolgom, mint eddig. De biztosan jó lesz, egy nagyszerű pillanat” – mondta szűkszavúan Räikkönen.

Majd a kérdésre, kitől kér tanácsokat a gyerekneveléshez, a szintén a Ferrari színeiben (az AF Corse GT-csapatánál) versenyző barátja nevét említette. „Ha gondjaim lesznek, majd felhívom a barátomat, Toni Vilandert, aki már apuka” – mondta.

Szükség esetén azonban akár újdonsült csapattársa, Sebastian Vettel is adhat neki tanácsot, aki már egy éve gyakorló édesapa. Räikkönen jó barátságban van a négyszeres bajnokkal, így természetesen örül az érkezésének. Szerinte személye jót tesz majd a csapat moráljának is. „Hogy Sebastian a csapat tagja lesz, biztosan javít majd a hangulaton. Mint mindig, továbbra is harcolni fogunk egymással, de élvezni fogjuk. És arról is meg vagyok győződve, hogy segíteni fogunk a csapatnak, hogy előrelépjen. Amióta aláírt a Ferrarival, nem sokat változott. Még mindig ugyanaz a barát számomra, mint aki eddig volt. Együtt megpróbáljuk sikerre vezetni a Ferrarit. Ehhez össze kell tartanunk. És kölcsönösen a legjobbat fogjuk kihozni egymásból” – mondta Vettelről a „Jégember”.

Első alkalmak: Kimi Räikkönen

2014.12.16. 21:36, Aliz

A Forma-1 hivatalos honlapja évek óta próbálja érdekesebb, lazább interjúkkal közelebb hozni olvasóihoz a királykategória versenyzőit, akiket idén azokról a „bizonyos első alkalmakról” faggatnak. A sorozat legújabb részében a Ferrari finn pilótája, Kimi Räikkönen mesélt a tőle megszokott szűkszavú stílusban kedvenc sportjáról, pályafutása első balesetéről és meglehetősen rossz memóriájáról…

Ki volt az első hősöd gyermekkorodban?

Kimi Räikkönen: Sosem volt hősöm. Nem nekem való.

Melyik volt az első nagydíj, amiről emlékeid vannak?

Kimi Räikkönen: Nem emlékszem az évre, de Keke Rosberg vezetett akkoriban. Aztán később Mika Häkkinenre is odafigyeltem. Ha egy honfitársad versenyez, az mindig nagyon érdekes.

Hány éves voltál, amikor először úgy érezted, F1-es versenyző akarsz lenni?

Kimi Räikkönen: Rengeteg dolgot akartam csinálni kölyökként. Abban, hogy Forma–1-es pilóta lehetek, nem igazán hittem egészen addig, míg tizenhét évesen meg nem nyertem néhány versenyt.

Melyik volt az első nagy baleseted egy versenyautóval?

Kimi Räikkönen: Egy teszten történt a Sauberrel. Az első alkalmak egyike volt, mikor Forma–1-es autót vezettem.

Milyen színű volt az első sisakod?

Kimi Räikkönen: Fehér. Egy sorozatgyártott sisak.

Mikor nyerted az első trófeádat a versenypályán, és milyen volt?

Kimi Räikkönen: Fogalmam sincs, de az biztos, hogy kicsi volt. Ha eleget kutatnék a házamban, talán meg is találnám.

Milyen utcai autót vezettél először?

Kimi Räikkönen: Egy Ladát. A család kocsiját.

Hol volt az első ház, amelyben laktál?

Kimi Räikkönen: Természetesen a családi ház volt az Espooban.

Mennyire voltál ideges az első napodon az iskolában?

Kimi Räikkönen: Nem emlékszem. De sokszor voltam ideges, még a suliban is.

Mi volt az első étel, amit magad készítettél?

Kimi Räikkönen: Azt hiszem, valamiféle tésztaétel. Biztos, hogy semmi bonyolult. (nevet)

Mi volt az első dolog, amit ma reggel csináltál?

Kimi Räikkönen: Felkeltem!

Mi volt az első dolog, amit tettél, miután először ülést kaptál az F1-ben?

Kimi Räikkönen: Boldog voltam. Előtte teljesítettem egy tesztet, de nem voltam biztos benne, hogy megkapom az ülést, szóval egyszerűen csak örültem.

Melyik volt az első lemez, amit megvásároltál?

Kimi Räikkönen: Egy kazetta volt a Guns N’ Roses-től.

Melyik volt az első sportág, amit kipróbáltál kölyökként?

Kimi Räikkönen: Szinte biztos, hogy a jégkorong. Azt hiszem, majdnem mindegyik finn gyerek jégkorongozik. Én azért hagytam abba, mert túl korán kellett kelni, hogy edzésre járjak. Ez nem nekem való.

Hány éves voltál, amikor először csókolóztál?

Kimi Räikkönen: Hű! Nem tudom. Biztos, hogy iskolás koromban volt. Ilyenformán több mint húsz évvel ezelőtt…

Mikor kértek meg először arra, hogy adj egy autogramot?

Kimi Räikkönen: Talán amikor a Forma–Renault-ban szerepeltem.

Mikor kóstoltad meg először, milyen a pezsgő?

Kimi Räikkönen: Amikor Európában versenyeztem és nyertem. Mindegy melyik futamon.

Mit ennél előbb – gyümölcsöt vagy csokoládét?

Kimi Räikkönen: Nem vagyok oda a csokoládéért, szóval valószínűleg gyümölcsöt. Viszont a cukorkákkal más lenne a helyzet… (nevet)

Melyik volt az első szó, amit kimondtál babaként?

Kimi Räikkönen: A szüleim elmondták nekem, de már nem emlékszem. Nem valami jó a memóriám.

„Ahogy Kimit figyeltem, látható volt, hogy nem lelte örömét a vezetésben”

2014.12.04. 12:46, Aliz

Rossz hatással lehet Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel motivációjára, ha a Ferrari a jövőben továbbra is egyhelyben toporog, ahogyan tette azt idén – véli Mika Häkkinen.

Kimi Räikkönen 55 szerzett pontjával mindössze a bajnok tabella 12. helyén végzett a 2014-es bajnokságban. A finn versenyző szezonjáta szenvedés jellemezte: egy-két versenytől eltekintve nem volt olyan hétvége, amikor ne küzdött volna autójával, mely kevéssé passzolt vezetési stílusához. Noha 2007 bajnoka meg van győződve róla, hogy 2015-ben ennél csak jobb évük lehet, honfitársa, Mika Häkkinen úgy véli, ha még egy ilyen éve lesz, Räikkönennek talán végleg elmegy a kedve a Forma–1-től.

„Sajnálatos, ahogyan Kimi szezonja alakult. Amikor a múlt hétvégén Kimit figyeltem, látható volt, hogy nem lelte örömét a vezetésben. Ha a helyében lettem volna, biztosan kellemetlenül éreztem volna magam. A zárófutam Kimi számára olyan volt, mint az egész idei szezonja. Csak reménykedni lehet abban, hogy a Ferrari valamivel jobb autót biztosít Kimi számára a következő szezonban. Ha úgy haladnak, ahogy eddig, akkor az valószínűleg mindkét versenyzőjük motivációjára kihatással lesz” – jósolta Häkkinen a Hermes című blognak.

A Ferrari ugyanakkor mindent elkövet azért, hogy kimásszon a gödörből, s ennek érdekében komoly átszervezések indultak meg Maranellóban. Legutóbb például Marco Mattiaccinak kellett távozni, aki csapatfőnöki pozícióját Maurizio Arrivabenének adta át. Häkkinen szerint ezen folytonos személycserék ugyanakkor nem festenek túl biztató képet a Scuderiáról. „Ismerem Arrivabenét. Már akkor a Phillip Morris összekötője volt a Ferrarinál, amikor én Michael Schumacherrel versenyeztem. Nagyszerű, hogy előrelépett a karrierjében, de kicsit azért furcsának találom, hogy a Ferrari egy szezon alatt kétszer is csapatfőnököt vált” – utalt arra, hogy Mattiacci idén áprilisban Stefano Domenicalit váltotta a vezetői székben.

1998 és 1999 bajnoka végül másik honfitársáról, Valtteri Bottasról is beszélt, aki a szezon egyik meglepetésembereként a bajnoki tabella negyedik helyén végzett. „Valtteri szezonja fantasztikus volt. Két versenyen is második lett, négyen pedig harmadik. Ezek az eredmények megmutatják, milyen nagyszerű teljesítményt nyújtott idén a Williamsszel. Az egész csapat nagyot lépett előre idén. Több mint háromszáz pontot szereztek, s a gyártók versenyében a kilencedikről a harmadik helyre léptek elő. Múlt évben csak öt pontot szereztek, tehát valamit nagyon jól csináltak” – méltatta honfitársa csapatát.

Majd azon pletykákra is reagált, melyek szerint Bottas egyre inkább esélyessé válik a Ferrari 2016-os ülésére – éppen Räikkönen helyére. „Valtteri a következő évben is a Williams versenyzője marad. A 2016-os évről még túl korai lenne beszélni. Valtteri ugyanakkor folyamatosan jó irányba halad” – fogalmazott diplomatikusan a finn menedzsmentjében is érdekelt Häkkinen.

 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU