2014.10.23. 12:13, Aliz
A Forma–1 fő pályatervezője, Hermann Tilke kitart azon álláspontja mellett, hogy nem az újonnan bemutatkozó szocsi aszfaltcsík vonalvezetése tehető felelőssé az unalmas versenyért.
Sokak szerint az egy hete debütáló Orosz Nagydíj volt az idei szezon egyik legkevésbé izgalmas eseménye. Az egyetlen emlékezetes történést talán csak a Mercedes konstruktőri világbajnoki címének bebiztosítása jelentette, a Lewis Hamilton és Nico Rosberg nevével fémjelzett újabb kettős győzelem révén.
Mindezek ellenére Hermann Tilke, az aszfaltcsík tervezője úgy hiszi, sokkal inkább a körülmények összjátéka – például a Pirelli konzervatív gumiválasztása –, mintsem a pálya karakterisztikája tehető felelőssé ezért. Állítását alá is támasztja Nico Rosberg példájával, aki a mezőny végéről jött fel egészen a második helyig. A német szakember szerint mindez nem lett volna lehetséges, amennyiben a ring nem kifejezetten alkalmas az előzésre.
Az Autosport kérdésére, szükség lenne-e változtatni a pálya nyomvonalán 2015-re, Tilke a következőt felelte: „Nem, azt hiszem, teljesen rendben van. Minden működik. Az első néhány körben nagyszerű előzéseket láthattunk, de aztán a mezőny sorrendje megmerevedett. Nico [Rosberg] remek munkát végzett, azzal, hogy képes volt a végéről feljönni egészen a második helyre, de emellett a középmezőnyben is volt pár szép előzés” – védte meg művét a tervező. „Az pedig természetes, hogy ha egy gyorsabb pilóta a lassabb előtt halad, nem fog történni semmi.”
Ezek után Tilke kitért a Pirelli gumistratégiájára is. Bár a lágy és közepes keverékek választását egyértelműen túl konzervatívnak tartja, részben meg is érti a döntést. „Azt hiszem a Pirelli kissé óvatos volt, de mindez azért történt, mert nem voltak benne biztosak, hogyan reagálnak majd az abroncsaik az új pályára. Remélem a következő esztendőben már bátrabbak lesznek. Persze elsőre mindenkinek tesztelnie kell, és nem rögtön kockázatot vállalnia. Ők pedig nem akartak öt kerékcserét” – fogalmazott a német.
Az Auto Motor und Sport mindeközben arról is faggatta a tervezőt, miért szabta annyira szűkre a szocsi pálya többek által kritizált bokszbejáratát. Sebastian Vettel például értetlenül állt a kialakítás előtt, s megjegyezte, szerinte bőven lett volna még hely egy szélesebb bejárat kiépítésére is.„Sajnos az nem igaz, hogy sok helyünk volt itt” – kontrázott Tilke. „Figyelemmel kellett lennünk az Olimpiára. És a helyünk emiatt igazán korlátozva volt. Azok a szabad terek, amik most szabad tereknek látszanak, korábban nem voltak azok. A helyzet akkor még más volt. Minden egyes méterért harcolnunk kellett. Valóban kicsit szűk lett a bokszbejárat. Meglátjuk, mit tehetünk” – nyilatkozta a szakember, hozzátéve, nem tartja elképzelhetetlennek a változtatást.