*

FŐOLDAL

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
News

A Ferrari a pályán nem akar barátságot Vettel és Räikkönen között

2014.12.23. 21:35, Aliz

Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen baráti viszonya közismert az F1-ben, és a Ferrari vezetősége szerint a két pilótájuk jó kapcsolata előnyükre válhat még. Ám a versenypályán nem ezt akarják látni tőlük.

Nem jellemző a Ferrarira, hogy egymás elleni csatára szólítja fel versenyzőit, hiszen az előző két évtizedben sokkal inkább azt szoktuk meg, hogy az istálló a csapatérdeket a pilóták egyéni eredményei elé helyezi, nem csak szóban, hanem gyakran csapatutasítások kiadásával tettekben is. A Marco Mattiacci helyére érkező új csapatfőnök, Maurizio Arrivabene azonban elejtett egy olyan mondatot, amely szerint bízhatunk abban, hogy az új vezetőség már nem fog falra mászni, ha Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen történetesen egymással bonyolódik csatába a versenypályán.

„Vettel a győzelmi tapasztalatát hozza magával, hiszen négy világbajnoki címe van, és már alig várja, hogy együtt dolgozzunk. Ő is azt szeretné, hogy közösen vezessük sikerre a Scuderiát” - mondta Arrivabene az új szerzeményről.

„Persze a versenyzők kiváltságos helyzetben lévő alkalmazottak, de mégis csak alkalmazottak, így csapatjátékosként kell viselkedniük. Azt hiszem, Sebastian nagyszerű tulajdonságokkal rendelkezik az előtte álló munka elvégzéséhez. Remekül kijön Kimivel is, ami szintén pozitív, még ha remélem is, hogy a pályán már nem lesznek olyan jól el egymás mellett. Hiszen a szabály továbbra is él, miszerint a versenyző legfőbb ellenfele a csapattársa.”

A csapatfőnök egy harmadik versenyzőről, a tesztpilótaként leigazolt Esteban Gutierrezről is ejtett pár szót, próbálva megvédeni a mexikói eddigi halovány F1-es teljesítményét. Sokakat meglepett, hogy a Ferrarinak miért éppen a Saubernél töltött két szezonja során csak egyetlen pontszerző futamot záró mexikóira volt szüksége, de Arrivabene rámutatott, hogy szponzori háttere mellett tehetsége is felkeltette a csapat érdeklődését - ami viszont az elmúlt időszakban még nem mutatkozott ki igazán.

„Ő egy olyan versenyző, aki túl korán ejtette meg F1-es debütálását. A tehetséges pilótákat nem szabad túl hamar a mélyvízbe dobni. Hiszen biztos vagyok benne, hogy nagyon tehetséges, és mi képesek leszünk ezt kihozni belőle” - mondta a 23 éves pilótáról a csapatfőnök.

Räikkönen „taszította gödörbe” a Lotust?

2014.12.23. 21:33, Aliz

Rövidebb távon jól járt Kimi Räikkönen távozásával a Lotus-istálló, ám ha 2015-ben nem lesznek képesek jobban teljesíteni, még a korábbinál is nagyobb pénzügyi válságba kerülhetnek.

Addigi kapcsolatukhoz méltatlan módon vált el egymástól 2013-ban Kimi Räikkönen és a Lotus. Miközben másfél évig versenyző és csapata tökéletes egységet alkotott utolsó évük második felében egyre nagyobb feszültség alakult ki közöttük az enstone-iak tartozásai miatt. Noha a finn hivatalosan hátműtétje miatt hagyta ki a szezon utolsó két versenyét, valójában már azt megelőzően (Abu-Dzabi) is azzal fenyegette főnökeit, amennyiben nem fizetik ki járandóságát, nem ül autóba.

Az arany-feketék egy éve a Quantum nevű befektetőcsoporttal való egyezkedés, valamint a szponzorhiány miatt kerültek nehéz helyzetbe – ám mára sikerült kimászniuk a gödörből, mi több, immáron volt versenyzőjük felé is rendezték tartozásaikat. „Az adóssághelyzetünk az előző évhez képest sokkal jobb lett” – nyilatkozta a Motorsport-Totalnak a csapat ügyvezetője, Matthew Carter.„Ebben komoly része volt Kimi Räikkönennek. Ő állította ugyanis elő az adósságaink jelentős hányadát, de időközben már teljesen kifizettük őt.”

Räikkönen 2012-es és 2013-as szezonjában a becslések szerint 35 millió dollárt keresett a Lotusnál, amely fizetés láthatóan meghaladta a középcsapat lehetőségeit. A finn távozásával viszont a csapat visszatérhetett a „realitás talajára”, s a Romain Grosjean, Pastor Maldonado párosra immáron jóval kevesebbet kell költeniük. De hogy egyenesbe jöttek, az nem csupán ennek köszönhető: az elmúlt évben 98 alkalmazottjukat küldték el, s kisebb csapattá vedlettek át, igazodva pénzügyi lehetőségeikhez. Ennek eredményeképp 2014-et nagyjából 5-7 millió eurós veszteséggel zárják – miközben 2012-ben 55,4, 2013-ban pedig 64,9 millió angol fontos mínusz volt a mérlegük.

Segítség volt számukra, hogy a PDVSA képében új támogatóra tettek szert, mely úgy 20 millió fonttal járul hozzá éves költségvetésükhöz, miközben a Microsoft és a Rexona 15-15, a Burn pedig 3,5 milliót fizetett nekik. „Mindenki arról beszél, hogy a Lotus a csőd szélén áll. Biztosíthatom önöket, hogy nem ez a helyzet” – mondja Carter. „Sikerült elérnünk a fordulatot, a hatalmas adósságoktól közel null szaldóig jutottunk. A tervünk, hogy előbb anyagilag biztosítsuk a hátterünket, hogy aztán a pályán is javulást érjünk el.”

Más kérdés, hogy az istálló idei gyenge teljesítményével komoly bevételektől esik el 2015-ben: tavalyi negyedik helyük után idén nagyságrendekkel több pénzt kaptak az F1 bevételeiből, mint amennyit jövőre fognak idei 8. helyük után. (Ráadásul a Stratégiai Csoportban sem képviseltethetik már magukat, mivel helyüket a Force India veszi át a következő szezontól.) „Nem akarok hazudni: ha jövőre még egyszer olyan szezont futunk, mint 2014-ben, akkor igazán nagy bajba kerülhetünk. A támogatóinkat arra alapozva győztem meg, hogy jövőre versenyképesebbek leszünk. Tehát ha ez nem teljesül, akkor problémáink lesznek” – árulta el Carter.

Räikkönen 2016-ban is a Ferrarinál maradhat?

2014.12.23. 21:24, Aliz

A Ferrari nemrég kinevezett csapatvezetője, Maurizio Arrivabene nem tartja kizártnak, hogy az istálló finn pilótája, Kimi Räikkönen 2016-ban is a vörösöket erősítse, ehhez azonban a korábbi világbajnoknak javítania kell teljesítményén.

Räikkönen tavaly jelentette be, 2014-ben visszatér korábbi sikerei helyszínére, szezonja azonban a vártnál gyengébb eredményeket hozott. A finn klasszis a legtöbb megmérettetésen elmaradt csapattársától, Fernando Alonsótól, a pontversenyben pedig csak a 12. helyet tudta megszerezni, azaz 2001 óta tartó Forma-1-es pályafutása legrosszabb pozícióját. A Ferrari ennek ellenére kitart világbajnoka mellett, aki 2015-ben biztosan a csapat alkalmazásában marad, az viszont továbbra is kérdéses, hogy a következő szezon után folytatja-e karrierjét, és ha igen, megtarthatja-e pozícióját.

A vörösök csapatvezetője, Maurizio Arrivabene reméli, Räikkönen teljesítménye javul a következő szezonban, ebben az esetben pedig szerződésének meghosszabbításáról is szó eshet. „A 2014-es egy nagyon nehéz szezon volt Kimi számára, ez viszont nem jelent egyet azzal, hogy elveszítette a sebességét” – idézi az olasz sportvezető szavait a Turun Sanomat című finn lap. „Ő egy korábbi világbajnok, és ami még ennél is fontosabb, a címet a Ferrari pilótájaként hódította el!”

„Szeretném kihangsúlyozni, hogy Kiminek a következő szezonban be kell bizonyítania, hogy alkalmas a pozíció megtartására, ezt követően pedig a tárgyalások is elkezdődhetnek, azaz már beszélhetünk a folytatásról” – folytatja Arrivabene, kinek csapata komoly szerkezeti átalakításon esett át, idén ugyanis a vártnál gyengébb eredményeket szállított. A vörösöknél pilótafronton is történtek változtatások, Fernando Alonso helyét például Sebastian Vettel veszi majd át, azaz 2015-ben is két világbajnok képviseli majd a csapatot. „Egy biztos. Nem a versenyzők jelentik a problémát!” – jelentette ki határozottan a csapatfőnök, aki a szezonzáró után vette át az irányítást.

Noha még a 2015-ös évad sem kezdődött el, a nemzetközi sajtóban már több cikk is napvilágot látott a Ferrari 2016-os pilótapárosáról. Legutóbb Valtteri Bottast hozták összefüggésbe a vörösökkel, a fiatal finn menedzsmentjében dolgozó Mika Häkkinen azonban igyekezett egyértelművé tenni, hogy védence most csak és kizárólag a következő szezonra koncentrál, melyben a Williams versenyzőjeként fog bizonyítani; szerinte még korai volna 2016-ról beszélni.

A Magyar Nagydíj az év futama az Autosport magazinnál!

2014.12.19. 21:35, Aliz

Az esővel tarkított, meglepetéseredményt hozó Magyar Nagydíjat választotta a 2014-es szezon legjobb versenyének a mértékadó brit szaklap, az Autosport.

A lap múlt heti számában az év legjobb versenyzőit választotta meg (szakíróik szerint Daniel Ricciardo volt a legjobb, ld. lent), s a csapatfőnökök szavazatai alapján összeálított top 10-es listáját is közölték – eheti kiadásukban pedig a 2014-es versenyeket rangsorolták.

A legjobb futamnak hazánk viadalát, a Magyar Nagydíjat választották, mely az eső okozta kaotikusságáról, Daniel Ricciardo előzéseiről, Fernando Alonsóval és Lewis Hamiltonnal, a győzelemért vívott nagy csatáiról, valamint a két Mercedes összecsapásáról vált emlékezetessé.„2014 valamennyi futama közül ez az egy volt, amelyben minden olyan összetevő adott volt, amit valamennyi Forma–1-rajongó látni akar egy nagydíjon: rossz idő, taktikai kockázatvállalás, gyors autók rosszabb pozícióban, a vezetési tudás fitogtatása – és hiánya –, valamint merész előzések” – indokolta választását a szaklap. Majd hozzátette: „Ez volt az év legjobb versenye, de kétségtelenül a valaha volt legjobb Magyar Nagydíj is.”

A lista második helyén egyébként szintén egy Ricciardo-győzelemmel záruló verseny végzett: a Kanadai Nagydíj, melyet a Lewis Hamilton és Nico Rosberg pazar párharca mellett a további csapattársi vetélkedések (Ricciardo-Vettel, Pérez-Hülkenberg, Massa-Bottas) miatt is emlékezetes bahreini futam követett.

A rangsor alján nem meglepő módon a kevés eseményt hozó versenyek találhatók: Kína és Malajzia után az év talán legegyhangúbb, legérdektelenebb körözését hozó Orosz Nagydíj végzett. Az utolsó hely azonban a Japán Nagydíjnak – de nyilvánvalóan nem az eseménytelenség miatt.„Egy tisztességes esőverseny, megspékelve a versenyzőpiacon történő taktikázásokkal – de mindezt teljességgel irrelevánssá teszi Jules Bianchi borzalmas balesete, mely sötét árnyékot vet a 2014-es F1-es évre” – indokolt a szaklap.

 

2014 legjobb versenyei – az Autosport magazin rangsora:

1. Magyar Nagydíj

2. Kanadai Nagydíj

3. Bahreini Nagydíj

4. Belga Nagydíj

5. Osztrák Nagydíj

6. Monacói Nagydíj

7. USA Nagydíj

8. Német Nagydíj

9. Abu-dzabi Nagydíj

10. Olasz Nagydíj

11. Brit Nagydíj

12. Ausztrál Nagydíj

13. Szingapúri Nagydíj

14. Brazil Nagydíj

15. Spanyol Nagydíj

16. Kínai Nagydíj

17. Maláj Nagydíj

18. Orosz Nagydíj

19. Japán Nagydíj

 

2014 legjobb versenyzői – az Autosport szakírói szerint:

1. Daniel Ricciardo

2. Lewis Hamilton

3. Fernando Alonso

4. Nico Rosberg

5. Valtteri Bottas

6. Jenson Button

7. Nico Hülkenberg

8. Sebastian Vettel

9. Felipe Massa

10. Danyiil Kvjat

Amikor két bajnok egy csapatba kerül – múltidézés

2014.12.16. 21:43, Aliz

Különleges szezonnak ígérkezik a 2015-ös: a sportág történetében ez lesz az első év, amelyben egyszerre két világbajnokpáros (Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel, valamint Jenson Button és Fernando Alonso) is lesz a mezőnyben – ráadásul a két legpatinásabb alakulatnál, a Ferrarinál és a McLarennél. Az F1-ben eddig összesen hét alkalommal láthattunk egyazon csapatnál két világbajnokot küzdeni – ebből ötször a McLaren vállalta ezt a kockázatot. Már amikor valóban lehetett kockázatról beszélni. Összeállításunkból ugyanis kiderül, a bajnokpárosok versengése időnként igencsak egyoldalú volt. Végletekig kiélezett, botrányokhoz vezető rivalizálásoktól a vízhordóvá vált egykori királyokig – avagy F1-bajnokok ha azonos autóba kerülnek!

1. Ferrari, 1953: Alberto Ascari, Giuseppe Farina

Közös versenyek: 8

Győzelmek száma: 5-1

Pole pozíciók: 6-0

Pontok száma: 34,5-26

Bajnoki helyezés: 1.-3.

A Forma–1 történetének első világbajnoka 12 évvel volt idősebb honfitársánál, Alberto Ascarinál, az 1953-as volt az utolsó teljes szezonja. Az évet csapatuk, a Ferrari dominálta, egy kivétellel valamennyi futamot a Scuderia versenyzői (Ascari és Farina mellett Mike Hawthorn és Luigi Villoresi – valamint a záró futamon további két olasz is csatlakozott hozzájuk) nyerték. Ebből 5 Ascari nevéhez fűződött, egyet-egyet Farina és Hawthorn (később szintén bajnok lett). A bajnoki cím végül szintén Ascarié lett – Juan Manuel Fangio előtt, aki az utolsó futamon, Monzában aratott győzelmével biztosította be az ezüstérmet Farina előtt.

2. Lotus, 1967-68*: Jim Clark, Graham Hill (*1968-ban Clark halála miatt csak egyetlen futamig voltak csapattársak)

Közös versenyek: 12

Győzelmek száma: 5-0

Pole pozíciók: 6-3

Pontok száma: 50-32

Bajnoki helyezés (1967): 3.-7.

A nagyszerű brit páros ebben az évben talán a leggyorsabb autót vezethette, amit bizonyít, hogy a 11-ből 9-szer ők hódították el a pole pozíciót. A zseniális Jim Clark mindenkinél több, négy versenyt nyert az idény során, ám öt kiesése miatt ez is kevés volt számára a bajnoki címhez. Csapattársa remeklése egész szezonon át bosszantotta Graham Hillt, ám hogy végül négy hellyel hátrébb végzett a tabellán, elsősorban balszerencséjének köszönhető: a 11 megmérettetésből mindössze háromszor látta meg a kockás zászlót. Párharcuk úgy tűnt, a következő szezonban kiteljesedhet: Clark az első versenyt (melyet január 1-jén rendeztek meg) Hill előtt nyerte meg. Áprilisban aztán egy F2-es hockenheimi versenyen életét veszítette. Hill a második és harmadik futamon is diadalmaskodott, és bár ezt követően egy további győzelmet tudott szerezni, bebiztosította második bajnoki címét.

3. McLaren, 1974: Emerson Fittipaldi, Denny Hulme

Közös versenyek: 15

Győzelmek száma: 3-1

Pole pozíciók: 2-0

Pontok száma: 55-20

Bajnoki helyezés: 1.-7.

1968 bajnoka ekkor már túl volt pályája zenitjén (barátja, Peter Revson halála után egyre óvatosabbá vált), s 1974-ben utolsó F1-es szezonját futotta. Emerson Fittipaldi ezzel szemben 28 évesen, egyszeres bajnokként vágott neki a bajnokságnak. Az idénynyitót ugyan Hulme nyerte, az új-zélandi végül nem tudott beleszólni a bajnoki cím sorsába, mely az utolsó futamon Fittipaldi és Carlos Reutemann között dőlt el.

4. McLaren, 1986: Alain Prost, Keke Rosberg

Közös versenyek: 16

Győzelmek száma: 4-0

Pole pozíciók: 1-1

Pontok száma: 72-22

Bajnoki helyezés: 1.-6.

Küzdelmük egyoldalú volt. Hulme-hoz hasonlóan Keke Rosberg is utolsó F1-es szezonjában vált egy világbajnok, Alain Prost csapattársává, annál a McLarennél, mely az előző két bajnokságot megnyerte (utóbbit Prosttal). A finn, aki már két évvel korábban eldöntötte, ez lesz az utolsó éve, csak másodhegedűs volt Alain Prost mellett, aki címvédőként vágott neki a szezonnak. Rosberg már az év korábbi szakaszában elveszítette esélyét a végső sikerre (a versenyek felét feladta és csak egyetlen dobogós helyet szerzett, Monacóban lett 2.). A mindent eldöntő Ausztrál Nagydíjon azonban megvolt az esélye arra, hogy győzelemmel búcsúzzon. Bő fél perccel vezetett, amikor hátsó gumija defektet kapott. Mivel azt hitte, a motor hibásodott meg, a pálya szélére kormányozta autóját. Utóbb elmondta, amúgy sem nyerhetett volna, mindenképpen átengedte volna a sikert csapattársának, aki csak egy első hellyel lehetett bajnok. Az is lett, köszönhetően annak, hogy ellenfele, Nigel Mansell Rosberghez hasonlóan defektet kapott, míg ő idejében kereket cserélt.

5. McLaren, 1988*-1989: Alain Prost, Ayrton Senna (*Senna 1988-ban nyerte első bajnoki címét, világbajnokként tehát valójában csak 1989-ben voltak csapattársak. Zárójelben az 1989-es mérlegük.)

Közös versenyek: 32 (16)

Győzelmek száma: 11-14 (4-6)

Pole pozíciók: 4-26 (2-13)

Pontok száma: 163-150 (76-60)

Legjobb bajnoki helyezés: 1.-1. (1.-2.)

Az egy csapaton belül versenyző bajnokok közül mindmáig ők vívták a legkiélezettebb párharcot – s ők is voltak a legeredményesebbek. Ám mindez több volt puszta rivalizálásnál: egy ideig igazi ellenségeknek számítottak. A kétszeresen megkoronázott király, Alain Prost a trónját védte a Honda hátszelével segített Ayrton Sennától, aki pedig becsvágyó ifjoncként pontosan tudta, hogy a másik legyőzésén át vezet az út a vágyott önmegvalósítás és hírnév felé. 1988-ban Senna úgy lett bajnok, hogy kevesebb pontot szerzett (a legrosszabb eredményeket nem vették figyelembe). Vetélkedésük a következő évben teljesen elmérgesedett, s a szezonzáró szuzukai futamon ütközéssel és botránnyal zárult. Senna hiába folytatta a versenyt, utóbb kizárták, így Prost a zöldasztalnál vett elégtételt előző évi vereségén. Majd a helyzet tarthatatlanságára ráeszmélve fogta magát, s a Ferrarihoz igazolt a következő évre.

6. McLaren, 2010-12: Lewis Hamilton, Jenson Button

Közös versenyek: 58

Győzelmek száma: 10-8

Pole pozíciók: 9-1

Pontok száma: 657-672

Legjobb bajnoki helyezés: 4. (2010; 2012) - 2. (2011)

Jenson Button 2015-ben pályafutása során már másodszor mérheti össze tudását világbajnok csapattárs ellen. Először Lewis Hamilton volt az ellenfél, s honfitársa mellett egészen jól helyt állt. Küzdelmük kicsit Sennáéra és Prostéra emlékeztetett (az eredmények szorosságát tekintve is) – leszámítva, hogy közöttük sosem volt huzamosabb ideig tartó feszültség. Hamilton a gyors, Button a megbízható szerepét öltötte magára. Háromból kétszer a fiatalabb brit volt a nyerő, ám 2011-ben – amikor Hamilon rengeteg hibát vétett és igencsak szétesett fejben is – Button volt a jobb. Csatájuk szorosságát győzelmeik száma, valamint pontszámuk is jelzi – utóbbi téren Button bizonyult erősebbnek. Ők voltak egyébként az F1 eddigi világbajnokpárosai közül, akik a leghosszabb ideig „kibírták” egymás mellett.

7. Ferrari, 2014: Fernando Alonso, Kimi Räikkönen

Közös versenyek: 19

Győzelmek száma: 0-0

Pole pozíciók: 0-0

Pontok száma: 161-55

Bajnoki helyezés: 6.-12.

Amilyen szoros volt a küzdelem Senna és Prost, valamint Button és Hamilton között, olyan egyoldalúra sikerült a Ferrari története második bajnokpárosának párharca. A szezon kezdete előtt még mindenki gigászi csatát várt tőlük, azonban a várakozásokat nem csupán idei autójuk, de a finn is messze alulmúlta. Alonsótól két dobogós helyezésre tellett 2014-ben, Räikkönen viszont pályafutása leggyengébb szezonját futotta az F1-ben. Feszültségre emiatt esély sem nyílt közöttük házon belül, igaz, kétszer azért így is parázs csatát vívtak egymással a pályán: Spanyolországban és Brazíliában is a spanyol került ki belőle győztesen.

8. Ferrari, 2015: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel

9. McLaren, 2015: Fernando Alonso, Jenson Button

 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU